Végh má před odvetou s Vémolou starosti. Odchází od něj sponzoři
24.04.2024
Autor: Martin Jindřich
Attila Végh.FOTO: OKTAGON MMA
Nepříjemné starosti zažívá několik týdnů před očekávanou odvetou na fotbalovém stadionu proti Karlosu Vémolovi v pražském Edenu slovenský bojovník Attila Végh. Kvůli veřejné podpoře nového slovenského prezidenta Petera Pellegriniho se od něj odklonili hned tři sponzoři, naposledy šíření komunikace neunesla společnost Heineiken, pod níž vystupuje Véghův přední sponzor Corgoň.
Ukázalo se, že Véghova podpůrná slova směrem k Pellegrinimu nepřinesla kýžené ovoce. Slovenský bijec svou náklonností k nové hlavě slovenského státu podráždil hned několik svých sponzorů, kteří rázem museli jednat. A to nelítostně. Nejprve ze spolupráce se slovenským velikánem odstoupila automobilová značka Renault, která má v pravidlech nastaveno, že její ambasadoři musí zůstat politicky neaktivní, což u Végha pochopitelně neplatilo.
38letý bojovník na konec součinnosti reagoval podrážděně, k případu se vyjádřil na sociálních sítích, kde mimo jiné poukazoval na fakt, že v dnešní době nemůže člověk veřejně projevit svůj názor a rovněž naznačil, že celá situace v něm vzbudila pocity z doby komunismu.
"Realita je zřejmě taková, že pokud máte a nedej bože projevíte svůj názor veřejně, může se stát, že přijdete o partnerství, byznys a možná nás budou později za názor zatýkat," rozepsal se Végh na svém Instagramu, kam přiložil i snímky z komunikace mezi jeho manažerkou a zástupkyní společnosti Renault Group.
Ožehavá kauza byla na světě a znovu ožila v těchto dnech, kdy se podobně zachovali další dva sponzoři. Nejprve jakékoli další aktivity s Véghem utnul výrobce baget Pierre Baguette Original, posléze k radikálnímu kroku sáhlo i slovenské pivo Corgoň, jeden z hlavních Véghových sponzorů. "Naším cílem je šířit zodpovědnou, relevantní, respektující a apolitickou komerční komunikaci," stojí ve vyjádření společnosti.
Végh platil za jednoho z hlavních ambasadorů slovenského piva, díky čemuž často vystupoval i na jeho sociálních sítích. Značku piva, která patří pod pivovarnickou společnost Heineiken, legendární bijec dokonce nosil i na svém tričku, které znázorňuje Véghovy největší sponzory. Jedna z předních spoluprací je v tuto chvíli fuč a otázkou zůstává, jak se zachovají další partneři.
Slovenský bijec to pořádně schytává i od fanoušků pod příspěvky na sociálních sítích, což není před odvetnou řežbou proti Vémolovi, k níž dojde 8. června na fotbalovém pažitu v pražském Edenu, zrovna žádané. "Jste pro mě obrovským zklamáním, udělal jste ze mě skalního fanouška Karlose," píše jeden z komentujících.
Bývalý šampion prestižní organizace Bellator si z nepříjemného období nic nedělá. Před obrovskou bitvou proti Terminátorovi svádí v bratislavském gymu OFA boj nejen s parťáky, ale i se sebou samotným. Do klece totiž v době zápasu vstoupí po dlouhé MMA pauze od posledního duelu, což může v některých vyvolávat pocity nejistoty. S Vémolou bojoval v listopadu 2019. Végh má ale jasno, Vémolu chce porazit navzdory všem možným starostem.