V USA je to zločin. Paulova agentura se ostře brání nařčení z ovlivnění duelu s Tysonem
26.11.2024
Autor: Bohumil Králík
Paulova agentura se brání nařčením. FOTO: Most Valuable Promotions
Tyhle pochybnosti provázejí téměř všechny zápasy Jakea Paula. Jakmile vyhraje, vynoří se celá řada spekulací o tom, jak byl průběh zápasu zaručeně domluvený či jak se musel soupeř, pokud se chtěl zúčastnit mimořádně lukrativního souboje, zavázat, že prohraje. Poslední duel, v němž americký youtuber jasně porazil legendárního Mikea Tysona, není výjimkou. Paulova promo agentura Most Valuable Promotions (MVP) se však proti podobným tvrzením vehementně brání.
Miliony fanoušků po celém světě viděly místo dramatické bitvy jednostrannou podívanou v režii Paula. Řada lidí si odmítala připustit, že je možné, aby takovou legendu jakou je Tyson, byť už zestárl skoro do důchodového věku, mohl porazit v podstatě stále ještě boxerský zelenáč, který vlastně dosud žádného opravdového boxera neporazil. A tak se mnozí fanoušci přiklání k teorii, že oba jeli v ringu podle předem dohodnutého scénáře.
Tuto teorii měl podpořit i jeden moment zápasu, kdy údajně Paul signalizoval Tysonovi, ať trochu brzdí.
K zástupu kritiků mluvících o domluveném scénáři se přidala třeba i legenda amerického fotbalu NFL Michael Irvin, jenž tvrdil, že Tyson nesměl podle tajné klauzule ve smlouvě youtubera knokautovat.
Oba směli bojovat naplno
"Na základě masivního šíření nepravdivých a ničím nepodložených tvrzení, která podrývají integritu zápasu Paula s Tysonem, by Most Valuable Promotions (MVP) ráda uvedla na pravou míru smluvní dohody a povahu tohoto zápasu," stojí v prohlášení.
"Ovlivnění profesionálního zápasu je v USA federální zločin. A zápas Paula s Tysonem byl profesionální duel zaštítěný Texaským licenčním a regulačním úřadem (TDLR). Oba bojovníci v dobré víře předvedli maximum svých schopností s cílem vyhrát zápas. Ve smlouvě nebyly zaneseny absolutně žádné restrikce pro kteréhokoliv ze zápasníků," píše se dále.
"Oba boxeři měli povoleno použít plný arzenál svých schopností k tomu zápas vyhrát. Neexistovala žádná smluvní dohoda, která by porušovala boxerská pravidla TDLR," tvrdí promo agentura.
Ta dále uvádí, že by byla proti svým zájmům, kdyby na začátku spolupráce s globálním streamovacím gigantem Netflix, vyžadovala po zápasnících, aby nepředvedli svůj nejlepší výkon.